Kiteboarding Kitesurfing Blog

Fly for your life! Aici vei descoperi ce inseamna kiteboardingul. Un sport extrem, un stil de viata, o pasiune... un zmeu purtat de vant. Impreuna cu tine vrem sa ne bucuram de aceasta lume minunata a kiteboardingului.

11 motive sa mergi la kiteboarding in Sri Lanka de sarbatori!

Dupa ce am aflat ca nu exista Mos Craciun, Fat Frumos si Ileana Cosanzeana...dar am descoperit Zmeii, unul dintre visurile mele a fost sa pot petrece Craciunul pe plaja, in costum de baie. Timpul a trecut si ulterior m-am apucat de kiteboarding, iar Craciunul pe plaja in costum de baie s-a transformat intrun Craciun pe placa si in boardshorts. Da, ce nu stiati?.....Zmeii se dau acum cu kiteul nu cu buzduganul! Povestea lor aici, la Cursuri Kiteboarding Cursuri Kitesurfing Zmeii. ro

Iata de ce am ajuns in Sri Lanka, anul trecut de sarbatori.

Pentru cine nu le are bine cu geografia, Sri Lanka este o insula cu o populatie aproximativ cat a Romaniei, aflata in Oceanul Indian, la sud de India.

Prima impresie la contactul cu tara a fost ca m-am intors undeva in timp, aeroportul parea desprins din anii '80. Era miezul noptii si eram terminati de oboseala. Am plecat catre localitatea in care urma sa locuim pe perioada vacantei, aflata la vreo 3 ore departare (Kalpitiya). Am ajuns in creierii diminetii dupa o ploaie cum numai in zona musonilor gasesti, uzi pana la piele si intampinati de o cohorta intreaga de tantari fomisti. Sigur ca da, ne priveau ca pe o delicatesa iar masa lor a fost divina.

Prima baie in ocean a doua zi mi s-a parut foarte bizara. Creierul meu stia ca se afla la 30 de grade, dar restul organismului era defazat, ramas pe frecventele lui decembrie de Romania.

Intreaga aventura a fost impartasita cu un grup de 18 persoane, dintre care unele familiarizate deja cu locul, fapt ce nea fost de ajutor. Am fost cazati in 3 case pe aceeasi ulita (strada ar fi prea generos spus) si am impartit o duba cu 14 locuri, mereu plina peste capacitate,, uneori mesele, vreo 2 excursii, cainii, magarii comunitari si cam tot restul timpului. A fost bine per total, exact ca o experienta la kiteboarding.

Cazarea a fost in casele din sat, rezonabile ca si confort (ca si exemplu, comparabile cu pensiunile din Eselek, satul ANL din Insula Gokceada Turcia), care se aflau la o azvarlitura de bat de plaja. De noi depindea in mare parte daca le mentiuneam curate si in ordine. De exemplu:

Ne-am gospodarit singuri, am facut cumparaturi de la magazinul din sat, de la piata sau din oras, am luat peste proaspat de la pescarii de pe plaja si am cules scoici de pe malul oceanului. Acest gen de vacanta nu este pentru persoanele comode sau care viseaza la casutele de pe apa albastra din Bora Bora. Exista, desigur si alte variante de cazare, in resorturile de kitesurfing de acolo. Leam vizitat asa pe fuga si nu stiu sa va spun mare lucru. Chestie de gusturi, preferinte si bineinteles buget!

Ce mi s-a parut mie foarte misto, ca european obsedat de kiteboarding ajuns prima data la tropice:

1. Plaja si oceanul. Desi nu albastru azuriu ci usor verzui, oceanul Indian mi s-a parut tare frumos. Cald si uneori deloc prietenos, a fost locul unde (culmea!) am progresat cel mai mult. Plus ca pe plaja din fata caselor noastre eram mai mult doar noi, deci aveam spatiu si pe nisip si pe apa, la discretie... pentru orice si cand spun orice, inseamna orice :)

2. Laguna de la Kalpitiya. Chiar daca apa era un pic cam maronie si pe fund erau niste melci dubiosi, cu cipici in picioare si cu gura bine inchisa la un eventual bodydrag nu aveai cum sa vezi decat partile ei bune: apa mica, flat, vantul batea in general de-a lungul ei, deci te puteai dadea de la un capat la altul. Un loc perfect pentru waterstart, invatat upwind sau tranzitii. Uneori, insa, devenea cam aglomerata. Dar cred ca si pentru riderii avansati, in cautarea unei locatii de exersat noi trickuri, laguna este o buna alegere.

Vantul a fost prezent cam in majoritatea zilelor si batea cu minim 14 noduri pentru ca eu am doar un zmeu de 9m si cam asta e limita de jos la care ma trage pe mine. La limita superioara a ajuns si la peste 20 noduri in ultimele 2 zile si am avut ceva emotii mai ales pe mal, la aterizare. Malul este cam alunecos si cand iesi din apa ud si incerci sa tii sus un zmeu nervos risti sa derapezi spectaculos si sa faci un pic de spectacol pentru localnici. Tot in laguna se formeaza doua culoare interesante de-a lungul ei in care vantul bate mai tare si te zgaltaie un pic cand treci prin ele. Per total insa, laguna este un loc ideal de invatare. Mai ales pentru cei carora le este teama de apa, pentru ca undeva la mijlocul ei, atunci cand m-am oprit, am dat cu fundul de pamant, asa mica era apa acolo...exact ce trebuie pentru un water start perfect!

3. Pestele proaspat si scoicile. Ideea de ati culege cina direct din nisipul de pe mal este foarte motivanta. Te simti rezonand cu natura si feelingul este de vis. Bon apetit!

4. Fructele: bananele (mici si pe ciorchine), papaya si ananas dulce si zemos. Tot mai cumpar ca fraiera de prin supermarket, poate poate mai dau peste unele ca alea de acolo. Evident ca nu!

5. Clatitele cu nuca de cocos. Le mancam ca pe seminte. Si mie NU imi place nuca de cocos.

6. Internetul foarte ieftin. Iti poti lua cartele locale preplatite cu exagerat de mult net: gen 30 de lei pe 5GB. In 2 saptamani nu am reusit sa il termin si faceam HotSpot in stanga sin dreapta, la colegii de casa. Un avantaj major in atentia celor care au nevoie sa ramana conectati cu businessul. Un mix special, kiteboarding si internet pentru vizualizarea progresului zilnic.

7. Peisajele incredibile: plaje frumoase, vegetatie luxurianta, o atractie placuta si mereu surprinzatoare.

8. Templele budiste. Tara e majoritar budista, desi zona Kalpitiyei e predominant crestina. Aici am vazut plante si arbusti exotici impodobiti cu beteala de brad.

9. Parcul si cetatea de la Sigiriya. Stanca aia este ceva spectaculos, dar pentru tristii cu frica de inaltime recomand ceva calmant sau un tovaras care s-a te tina de vorba. Atentie si la maimutele comunitare din parc, care sunt cam tupeiste si hotomane.

10. Sariurile incredibil de frumoase ale srilankezelor. In ziua de Craciun am gasit printesele astea.

11. Simplitatea vietii si zambetele lor. Desi saraci, pareau foarte fericiti. Te face macar sa te gandesti la reorganizarea prioritatilor in viata si mai ales iti vine cumva sa pui o pauza in goana asta nebuna dupa bani.

Am plecat desigur cu multe temeri, pe care poate le au si altii asa ca o sa le trec mai jos, alaturi de concluzia la care am ajuns la fata locului:

Mancarea:

Nu ma omor dupa mancarea Indiana si asa cum am banuit, mancarea lor este de puternica influenta Indiana. Am supravietuit alegand feluri neutre: orez sau taietei cu legume sau cu peste, fructe si legume, biscuiti (la greu). In plus, cam totul este picant. Si ce nu este picant este, de principiu, picant. Nu m-am riscat la carne. Am vazut ca o tineau in niste vitrine care nu pareau a fi chiar frigorifice si roiau mustele pe langa, ca la stiti voi ce.

Lighioane si insecte diverse:

Nu sunt deloc fana insecte sau alte animale exagerat de exotice, dar am constatat ca, cel putin unde am stat noi, nu am avut intalniri prea dese cu insecte nefamiliare. Aveam muste, furnici, tantari cu nemiluita cand nu batea vantul. La noi in camera am avut un pet – un paianjen care a stat cuminte in coltul lui, si-a tesut panza si s-a facut baiat mare in cele 2 saptamani de convietuire. Nu am avut insa nicio discutie directa cu dansul. A mai fost un gandac supradimensionat la baie care a dat palpitatii unei fete. In rest, nimic prea exotic si de speriat. Toata fauna cumva obisnuita cu riderii de la kiteboarding.

Apa si diverse boli:

Stiam povestile cu bolile tropicale si apa nepotabila, plus istoria cu viermele acela sinistru care umbla pe sub piele. Una peste alta, daca nu umbli in picioarele goale prin baltile de pe ulite, nu bei apa neimbuteliata (eu ma spalam si pe dinti cu apa de la bidon) si nu cumperi de pe strada fructe deja taiate sau orice alte chestii suspecte nu ar trebui sa patesti mare lucru. Si e bine sa te speli pe maini inainte sa mananci, asa, de principiu. Tot de principiu eu m-am si vaccinat – hepatita A, febra tifoida si tetanos, ca sa stau linistita. Spitalele din Sri Lanka nu par a fi locul unde ai vrea sa ajungi in vacanta. Primele 2 au legatura cu virusuri pe care le poti contacta foarte usor, deaia am preferat sa ma bucur de vacanta.

Localnicii si siguranta (mai ales ca femeie).

Localnicii sunt prietenosi, in general. Daca esti femeie se zgaiesc la tine destul de insistent, ezita sa iti vanda alcool si e de preferat sa nu umbli singura si nici cu tinuta de Mamaia – adica pantaloni scurti si bluze prea sumare. Exista o alerta de calatorie in partea de nord a insulei, din cauza comunitatilor de tamili, dar totul parea pasnic in zona noastra.

Una peste alta, a fost o vacanta la o suta de mii de ani lumina departare fata de zona mea de confort. Dar, ca sa radeti, acum am ajuns sa miros o alifie mentolata, cumparata de acolo (ne dadeam cu ea sa nu ne muste tantarii!!) si sa ma teleportez mental in curtea noastra cu nisip si cocotieri si sa imi fie tare dor!

Sper sa va placa povestea mea si tare mult mi-as dori sa ajunga asa ca un 'water start' la elevii care vor sa urmeze cursurile de kiteboarding cu Zmeii.